Hudlægen

Christin Maier

Speciallæge i hud og kønssygdomme

Hudlæge Christin Maier er uddannet ved Århus Universitetshospital ved afdelingen for hud og kønssygdomme. Christin Maier blev hudlæge i 2007 hvorefter hun var ansat på afdelingen. Hun havde bl.a. det lægefaglige ansvar for lysbehandling af hudsygdomme, samt det lægefaglige ansvar for de kirurgiske behandlinger på afdelingen, herunder behandlingen af hudkræft.

I tilknytning hertil ligger også afsnittet for laserbehandling, og Christin Maier har ligeledes erfaring med laserbehandling med flere forskellige typer af lasere.

Christin Maier har drevet Hudklinikken Silkeborg siden foråret 2010. I Hudklinikken Silkeborg ser vi på alle typer af hudsygdomme. Vi har et tæt samarbejde med plastikkirurgisk afdeling i Århus og Herning, afdelingen for hud og kønssygdomme ved Århus Universitetshospital og allergenbanken ved Odense Universitetshospital.

Derudover er Christin Maier medlem af det danske selskab for hudlæger, samt det europæiske og det amerikanske selskab for hudlæger. Hun deltager jævnligt i både nationale og internationale efteruddannelsesmøder og kongresser.

I Hudklinikken Silkeborg lægger vi især vægt på et højt sygepleje og lægefagligt niveau. Endvidere tilstræber vi at yde en empatisk og professionel behandling.

I tilknytning til Hudklinikken Silkeborg ligger Maier Laser & Skin, som tilbyder kosmetiske behandlinger med bl.a. botulinumtoksin A og laserbehandling.