Om klinikken

Hudklinikken Silkeborg har aftale med sygesikringen. Du kan som gruppe 1 sikret patient komme gratis til hudlæge når du er set af din læge og har fået en henvisning til hudlæge. Henvisningen gælder den lidelse som din læge ønsker vi skal vurdere. Vores team består af hudlægen, 2 sygeplejersker og 2 sekretærer. Vi tilstræber at yde service i form af en professionel undersøgelse og behandling af høj faglig kvalitet.
Klinikken er beliggende i lyse lokaler i centrum af Silkeborg.
Vi undersøger alle hudsygdomme.

Hudsygdomme

Hudsygdomme er et bredt spektrum af forskellige sygdomme. Vi vurderer modermærker, opererer hudkræft og forstadier hertil. Undersøger for psoriasis, akne, børneeksem og andre eksem sygdomme som kan være lokaliseret på hele kroppen. Vi undersøger for allergi, både for pollen, husdyr, fødevarer, støvmider osv.. Men også for kemikalier, parfumestoffer og andre stoffer vi kommer i berøring med i vores miljø.

Hvordan er det at have en hudsygdom?

Uafhængig af hvilken hudsygdom man har og hvor på kroppen den er lokaliseret, er det ofte til frustration og nogle gange ængstelse at have en hudsygdom. At have en hudsygdom kan være indgribende i hverdagen, da man er nødt til at sætte tid af til behandling og pleje af sin hud. Desværre kan vi ikke helbrede alle hudsygdomme, da der ofte er tale om en medfødt sarthed i huden og ubalance i hudens immunsystem.
Du vil få information om din diagnose og vejledning i hvordan du bedst kan behandle og pleje din hud. Heldigvis er der hudsygdomme som brænder ud af sig selv med tiden.

DDKM_akkrediteret_logo_stort_logo